Bayi bertukar ungu dibuang bapa, diselamat 'bidadari'

0
120
Advertisement

Kejam dan tidak berperikemanusiaan!

Seorang bapa tidak berhati perut apabila tergamak membuang anak perempuannya yang baru dua jam dilahirkan ke dalam tong sampah pada Isnin lalu di barat daya China.

Bapa kejam itu dikatakan memasukkan bayi malang tersebut yang dilahirkan di rumah mereka ke dalam satu beg kertas sebelum membuangnya.

Lelaki itu mendakwa, dia dan teman wanitanya melihat bayi perempuan itu bertukar warna ungu dan menganggap bayi itu tidak bernyawa hingga memutuskan untuk membuangnya.

Lelaki itu yang dikenali sebagai Li memberitahu pegawai penyiasat bahawa teman wanitanya yang mengandung lapan bulan telah mengadu mengalami sakit perut selain melahirkan bayi itu di ruang tamu rumah tersebut.

Li kemudian menjaga teman wanitanya yang dilihat lemah serta meletakkan bayi malang itu diatas katil sebelum terkejut apabila kulit bayi tersebut bertukar ungu dan menganggapnya tidak bernyawa lalu membuangnya.

Nasib menyebelahi bayi malang yang masih bertali pusat itu apabila seorang ‘bidadari’ warga emas berjaya menyelamatkannya.

Warga itu telah menyelimuti bayi malang itu dengan pakaiannya sebelum pasukan polis tiba.

Bayi perempuan itu kemudian dibawa ke hospital dan hasil pemeriksaan mendapati, bayi malang tersebut dalam keadaan sihat, kata polis.

Pihak polis berjaya menahan Li dan teman wanitanya, Lai di rumah mereka pada petang Selasa.

Bayi malang itu kemudiannya diserahkan ke Biro Kebajikan Kanak-Kanak dan dibawa ke rumah anak yatim.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here