Guru ini paksa pelajar lakukan hubungan seks jika mahu dapat gred bagus

0
23

SEORANG guru membawa erti ‘sesi interaktif bersama para pelajar’ ke tahap yang aneh dan menjijikkan!

Itulah yang terjadi di sebuah sekolah menengah di Colombia, apabila seorang guru wanita berusia 40 tahun memaksa para pelajar untuk melakukan hubungan seks dengannya dengan alasan untuk membolehkan mereka mendapat gred bagus dalam pelajaran dan peperiksaan, lapor portal berita Daily Mail.

Guru bernama Yokasta M, itu selama ini memperdaya para pelajarnya menggunakan ugutan seksual di sebuah sekolah yang tidak didedahkan namanya di Medellin, Colombia.

Yokasta yang juga sudah berumahtangga itu ditahan selepas seorang pelajar mengadukan hal tersebut  kepada ibu bapanya.

Dia kini berdepan hukuman penjara 40 tahun atas perbuatannya.

Dalam siri insiden yang berlaku antara Januari dan April 2016 itu, Yokasta mendekati para pelajar yang berusia 16 dan 17 di media sosial, selain meminta nombor telefon mereka dengan helah untuk ‘membimbing pelajaran’ mereka.

Dia dilaporkan mempengaruhi remaja lelaki yang disasarkan untuk datang ke flatnya, sebelum memaksa mereka melakukan hubungan seks.

Jika mereka menolak, Yokasta akan mengugut untuk menggagalkan mereka dalam peperiksaan.

Perbuatan jijik guru itu turut terbongkar apabila bapa kepada salah seorang mangsanya, telah memeriksa isi kandungan telefon bimbit anaknya.

Akibat pendedahan itu, bukan sahaja Yokasta berdepan perbicaraan yang membawa hukuman penjara, malah suaminya sudah membuat tuntutan perceraian.

Selepas cerita penangkapannya tersebar, Yokasta dimalukan lagi di ruang maya, apabila salah seorang pelajarnya memuat naik gambar-gambar seksi yang pernah dikirimkan untuk menggoda mangsanya.

Siri gambar itu disiarkan bersama kapsyen: “Inilah Cikgu Yokasta, yang akan menggagalkan kita sekiranya tidak melakukan seks dengannya.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here