Pihak media sebelum ini layan saya dengan baik tetapi kini… – sindir Donald Trump

0
48
Advertisement

DAVOS: Ucapan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump pada Forum Ekonomi Dunia (WEF) 2018 di Davos, Switzerland antara ucapan yang ditunggu-tunggu pemimpin dan delegasi dari seluruh dunia.

Menerusi ucapannya, Trump menekankan beberapa perkara termasuk mempromosi negaranya sebagai lokasi yang sesuai untuk menjalankan perniagaan dan pelaburan.

Namun di sebalik penyampaian ideologi menerusi ucapannya itu, Trump sempat menyindir pihak media yang dikatakan tidak berlaku adil terhadapnya.

Jelas Trump sewaktu masyarakat dunia mengenalinya sebagai ahli perniagaan yang berjaya, pihak media sering menceritakan kejayaannya tetapi situasi berubah apabila dia bergelar seorang presiden.

“Sewaktu dikenali sebagai seorang ahli perniagaan, saya selalu dilayan baik oleh pihak media sehinggalah saya menjadi seorang presiden, saya sedar betapa jahat dan kejinya pihak media terhadap saya,” katanya.

Selain itu Trump turut mempertahankan istilah America First yang dianggap sebagai mendahulukan kepentingan negara sendiri tanpa memikirkan negara-negara lain.

Katanya, sebagai seorang Presiden Amerika Syarikat, apa yang dilakukannya adalah sama dengan apa yang dilakukan oleh ketua dan pemimpin-pemimpin negara lain.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here