Surat terakhir suami buat Sridevi

0
350
Advertisement

PEMERGIAN pelakon legenda Bollywood, Sridevi Kapoor, 54, Sabtu lalu, ternyata mengejutkan ramai pihak.

Ia secara tidak langsung memberi kesan yang mendalam buat suami, Booney Kapoor, 63, dan dua anak perempuannya, Janhvi, 21 dan Khushi, 18 tahun.

Dan selepas selesai upacara pengebumiannya Rabu lalu,  Booney akhirnya meluahkan apa yang dirasai dengan pemergian Sridevi menggunakan akaun Twitter milik mendiang isterinya, 1 Mac lalu.

Dalam surat tersebut, Boney mengungkapkan rasa cintanya kepada Sridevi yang sudah lebih dari 20 tahun menjadi isterinya.

“Kehilangan teman, isteri dan ibu kepada dua anak perempuan adalah kehilangan yang tak boleh dijelaskan dengan kata-kata.

“Saya ingin menyampaikan rasa terima kasih kepada keluarga, teman, dan semua peminat Sridevi yang tidak terkira jumlahnya dan setia berdiri bersama kami teguh seperti batu. Saya juga rasa bertuah dengan sokongan dan kasih sayang dari Arjun dan Anshula yang juga menjadi tiang kekuatan buat Khushi dan Janhvi. Bersama sebagai keluarga, kami cuba untuk menghadapi kehilangan yang tak terjangka ini.

“Kepada dunia, dia adalah ‘Chandni’, pelakon yang sangat baik, Sridevi mereka. Tapi bagi saya, dia adalah cinta, teman, ibu kepada anak perempuanku, pasangan hidupku. Bagi anak perempuan kami, dia adalah segalanya, hidup mereka. Dia adalah paksi utama dalam kehidupan keluarga kami.

“Saat kami mengucapkan selamat tinggal untuk isteriku yang tercinta dan mama bagi Khushi dan Jhanvi, saya berharap sesuatu. Mohon hormati permintaan kami untuk berduka secara peribadi. Jika anda ingin berbicara mengenai Sri, biarlah ia menjadi kenangan istimewa antara anda dan dia.

“Dia adalah seorang pelakon yang tidak akan terganti. Untuk itu, cintai dan hormatilah dia. Layar tidak akan turun dari kehidupan seorang aktor, kerana mereka akan selamanya bersinar di layar perak.

“Perhatian utama saya kini adalah untuk melindungi anak perempuan kami dan mencari jalan untuk terus melangkah ke depan tanpa Sri. Dia adalah hidup kami, kekuatan kami dan alasan mengapa kami selalu tersenyum. Cinta kami kepadanya tidak terbatas.

“Beristirahatlah dengan tenang, cintaku. Hidup kami tidak akan pernah sama lagi,” tulis Boney Kapoor.

Surat yang penuh dengan rasa cinta dan kedukaan itu mendapat lebih 75,000 tanda like, 18,000 retweet dan 3,900 komen dari pengikut di seluruh dunia, yang turut bersimpati dengan kematian aktres berbakat besar itu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here